KORECE DİL SINAVI TOPİK - TOPIK 1 SORU STİLLERİ, BİLGİLERİM VE DENEYİMLERİM

KORECE DİL SINAVI TOPİK - TOPIK 1 SORU STİLLERİ, BİLGİLERİM VE DENEYİMLERİM

Merhaba arkadaşlar
2 hafta önce hayatımda ilk defa Korece başlangıç seviyesi dil sınavına girdim. anca vakit buldum yazmak için, şimdi size tecrübemi ve bilgimi paylaşacağım.


TOPIK Levels & passing marks

TOPİK 1 VE TOPİK 2 NEDİR?

  1. TOPİK Korece seviye belirleme sınavıdır. 1 .si başlangıç, 2. si ise orta ve ileri seviyedir. 
  2. Eğer Kore'de okuma ve işe girme hayaliniz varsa muhakkak TOPİK 2'den yüksek bir puan almanız gerekmekte.
  3. Başlangıç seviyesi olan Topik 1 den başarılı sayılmanız için en az 80 puan yapmanız gerekmektedir.
  4.  1. sınavda dinleme ve okuma sınavı varken, 2. sınavda ise dinleme, okuma ve yazma sınavı vardır.
  5. her iki sınavda da sonuçlarınıza göre seviyeniz belirlenir. mesela 1. sınavda iki seviye vardır. 2. sınavda ise 4 seviye vardır.

 TOPIK 1 SINAVINA KAYIT , SINAVA GİRİŞ, SINAV ESNASI VE SONRASI

Ben ilk defa topik 1 e girdim ve size kendi deneyimlerimi paylaşacağım.
  1. ilk önce Kore konsolosluğunda yazılan içeriklere uyup, sınav parasını yatırıp kayıt oluyorsunuz. detaylı bilgi için kore konsolosluğu sayfasını takip etmenizi öneririm.
  2. sınavda size keçeli bir kalem veriyorlar ve onunla işaretleme yapıyorsunuz.
  3. sınavda hem cevap kağıdına hemde optik forma işaretleme yapıyorsunuz.
  4. Silmek istediğiniz şık olursa, gözetmenden tipeks istemeniz gerekmekte.
  5. Telefonlarınızı ise tamamen kapatıp, adınızın yazılı olduğu poşete koyup gözetmene teslim ediyorsunuz. sınav esnasında titreyip , çalmasın ki zor duruma düşmeyin.
  6. sınav bitiminde ise sessiz bir şekilde cevap ve soru kitapcıklarınızı gözetmene verip, çıkmadan evvel ise telefonlarınızı alıyorsunuz. telefonlarınızı koyduğunuz poşetlerin üstünde adınızın yazılı olduğu bir etiket bulunduğu için endişelenmenize gerek yok.

TOPİK 1 SORU STİLLERİ

Ben topik 2 ye girmediğim için , bu yazımda yalnızca Topik 1 soru stillerinden bahsedeceğim

ilk kısım dinleme:

  • 1-4 arası sorular da '' bu var mıdır? evet, vardır.''  ''ne zaman ders çalışacaksın? şimdi çalışacağım.'' tarzı sorular var.
  • 5-6 soruları arasında '' teşekkür ederim- rica ederim'' , ''hoş geldiniz -güle güle'' tarzı , gündelik konuşmalara cevap veriyorsunuz.
  • 7-10 arasında bir konuşma geçiyor ve siz o konuşmanın nerede geçtiğini tahmin ediyorsunuz. (kütüphane, banka gibi)
  • 11-14 soruları arasında yine bir konuşmada değinilen şeyi buluyorsunuz. (yaş, hava durumu gibi)
  • 15-16 soruları arasında size resimler veriliyor ve konuşmada hangi resim uyuşuyor, onu buluyorsunuz.
  • 17-21 de ise parçada anlam buluyorsunuz.
  • 22-24 te de yine parçada anlam buluyorsunuz.
  • 25-26 , 27-28 ve 29-30 uncu sorularda ise tek dinlemeli ama 2 sorulu sorulardır. en zorları budur. parçayı dinleyi çifte soruları cevaplıyorsunuz.

ikinci kısım okuma :

  • 31-39 kelime sorularıdır.
  • 40-42 de tabloda verilen şeylerin ne anlatmadığını sorarlar.
  • 43-48 parçada anlamdır.
  • 49- 56 boşluk doldurma ve parçada anlamdır. insanı zorlar
  • 57-58 karışık verilmiş cümleleri anlamlı bir paragraf haline getirmedir.
  • 59-70 boşluk doldurma ve parçada anlamdır. metinler fazlasıyla uzundur.

işte böyle arkadaşlar siz de sınava girmeyi düşünüyor musunuz?

(görseller alıntıdır. içerik tamamen bana aittir.)

Yorumlar

  1. birşey soracağım. bildiğiniz doğru çeviri yapan bir Korece-Türkçe çeviri yapan bir sayfa var mı? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ben naver dictionary i kullanıyorum, İngilizce kısmı daha kapsamlı ama Türkçe kısmı da iş görür tavsiye ederim. Ayrıca İngilizce bilginiz varsa cümle/ metin çevirisi için papago yu öneririm google translateden bin kat daha doğru 😅

      Sil
    2. Teşekkürler papago ya baktım gerçekten iyi bende diyer herkese tavsiye ediyorum.

      Sil
  2. Cok guzel ve bilgilendirici olmus ve bu sinav icin yas siniri kac acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dil sınavları için yaş sınırı olmuyor

      Sil
  3. Merhaba topik 1. Seviyeden 80 puan mi yoksa 140 puan mi yapmam gerek

    YanıtlaSil
  4. Topik sinavina koreden basvuru yaparsam turkiyede sinava girbiliyor muyum

    YanıtlaSil
  5. merhaba,topik te çıkmış eski soruları bulabileceğim bir yer var mı?

    YanıtlaSil
  6. merhaba, ben Topic 1 sınavının 1. seviyesinden 100 puan aldım.Topic 1'in 2 seviyesinin puanlamasını neye göre yapıyorlar ?
    100 puanın uzerine mi ekleme yapıyorlar yoksa ben tekrar girip 140 mı almam lazım ?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba. Çok güzel olmuş. Size birşey soracağım. Ben topik sınavına girmek istiyorum. Üniversiteyi orada okumayı düşünüyorum. Topik 1 ve Topik 2 arasındaki fark ne ? Yani topik 2 ye girmezsem ne olur ? Birde topik sınavına girmek için ne kadar korece bilmem gerek. Yani kursa filan gerek var mı? Hangisi daha iyi.... Lütfen sorularıma cevap verin. ( Yaşım 13 - 7. sınıfa gidiyorum )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kursa gitmeden evde de öğrenebilirsiniz ama koreceyi konuşma ve anlama bakımından bir seviyeye sahip olmanız gerekmektedir. Topik 1 temeldir ve Kore'de çalışmak için nerede çalışacağınıza bağlı olarak topik2 de belli bir puan almanız gerekmektedir. Yani koreceniz temel ve başlangıçtan daha iyi olmalı. Kore'de üniversite okumak için ise Kore Dili tarzı bir şey okuyacaksanız zaten koreceyi orada öğreneceğiniz için lazım olacağını sanmıyorum. Eğer üniversite isterse en az topik yani temel 1den iyi olmanız gerekiyor diye biliyorum.

      Sil
  8. Merhabalar topik sınav kağıdında sorular hiç Türkçe yazıyor mu yoksa komple Korece mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. full korece maalesef , örnek çıktıları paylaşan sitelerden bakabilirsin.

      Sil
    2. Peki Biz Türkçemi Cevap Yazınca Yoksa Korecemi???

      Sil
  9. merhaba
    topik sınavına türkiyede girebiliyormuyuz ?
    topik 1 ve topik 2 sınavı aynı gündemi oluyor yoksa farklı gündemi onu açıklıyabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore kültür merkezini yakından takip et. Oradan tarihler ve tüm bilgiler veriliyor :)

      Sil
  10. Bu sınava nerden giriyoruz

    YanıtlaSil
  11. Korece topik sınavına ne zaman başvuru yapılır ve girilir liseden mezun olduktan sonra mı?

    YanıtlaSil
  12. bu aldığımız belge kaç sene geçerli oluyor?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder