KORE KOZMETİKLERİNİN SON KULLANMA TARİHİ ANLAMA

KORE KOZMETİK DİLİNİ OKUMA ve ÜRETİM TARİHİNİ - SON TÜKETİM TARİHLERİNİ ÖĞRENME.

Merhaba arkadaşlar. bloğumda çoğu zaman Kore kozmetiklerini paylaşıyorum. bir çoğunuzda benim gibi Kore kozmetiklerini fiyatlarına oranla çok başarılı olduğunu düşünüyor ve keyifle okuyor. fakat, fasulyenin faydalarına gelirsek Kore kozmetikleri hakkında ne biliyoruz? ne zaman üretildi? ne zaman tüketildi? açmadığım halde bozulmuş mudur? özellikle son soru çok ilgi çekici. çünkü hiç açmadığınız ürünün bozuk ve son tüketim tarihi geçmiş bile olabilir!!

neden mi?
çünkü ülkemizde iki elin parmağını parmağı geçmeyecek kadar Kore kozmetik markaları var. bizde ihtiyacımızı yurt dışındaki sitelerden, yurt dışında oturan arkadaşlardan veya aracı diyebileceğim sitelerden karşılıyoruz. hal böyle olunca da, ürünü elimize alıp ambalajını okumamız, ürünün yapısını test etmemiz olanaksız oluyor. bende sevgili arkadaşınız ve bloggerınız olarak bu konuya el atayım dedim. Çünkü para kolay kazanılmıyor ve çoğumuz öğrenciyiz. paramızı dikkatli harcamak zorundayız.

Kore kozmetik ürünlerinin genel olarak açılmadan öncesi sonrası son kullanma tarihleri:

bu kısım çok önemli. çoğumuzun aklın bile gelmemiştir hiç açılmamış ürünün bozulmuş olma ihtimali. işte bu yüzden size bu çizelgeyi açıklayacağım

BAZ MAKYAJI: losyon+ krem + essens + göz kremi +güneş kremi = bu tür ürünlerin açılmadan önce 30 ay.açıldıktan sonra da 12 ay ömrü var

TEMİZLEME: temizleme köpüğü, kremi yağı yada mendili gibi ürünlerin üretim tarihinden itibaren 30 ay, açıldıktan sonra ise 12 ay ömürleri var

RENKLİ KOZMETİKLER:
  • ruj ve lip glosslar: üretim tarihinden itibaren 30 ay, açıldıktan itibaren ise 6-18 ay arası ömürleri var
  • maskara-eyeliner: Ü.T itibaren 24 ay, Açıldıktan itibaren 6 ay
  • far- allık- kapatıcı- makyaj bazı -fondoten:  ü.t itibaren 36 ay. açıldıktan itibaren 12 ay

şimdi gelelim ürünlerini paketlerini okuyarak üretim tarihini ve son kullanım tarihini öğrenmeye!

son tüketim tarihi:

''까지'' diye gösterilir. anlamı ''e kadar''dır. mesela 12.03.2017까지 (e kadar)




üretim tarihi: 

''제조'' ile gösterilir. eğer bir tarihin yanında bu ibareyi görüyorsanız. 
bunun anlamı belirtilen tarihte imal edilmiş demektir.

(ilk iki resim altıdır. diğerleri bana aittir)

Yorumlar

  1. Güzel paylaşım olmuş :) Kore güzellikte dünya ile yarışır makyaj malzemeleri ve kozmetikte tabi bol bol estetik var birde beyaz olma takıntıları :))O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Ne yazik ki kulturleri onlari fazlasiyla bakimli olmaya zorluyor.

      Sil
  2. Merhaba.20200602 ibaresi nasıl okunur? 6 Şubat 2020 mi, 2 haziran 2020 mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıl ay gün olarak okunur. yani 2020 haziran 2

      Sil
  3. Merhaba ben bir kore yuz maskesi almistim son kullanma tarihinde 202208 yaziyor bu ne demek

    YanıtlaSil
  4. Pure beuty BAT.TCC1202

    YanıtlaSil
  5. mulpiKsul-ze Erin Jones Here
    gravarvergamb

    YanıtlaSil
  6. araştırma ödevi bi soru sorcam kore kozmetik ürünleri ne zaman üretilmeye başladı?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder